PIAGAM PELANGGAN
“Bahawa komitken kami kepada anda adalah memberi perkhidmatan yang mesra, cekap dan amanah”
Melayani Aduan-Aduan Awam dalam tempoh 24 jam dan memaklumkan dengan segera atas kemajuan-kemajuan aduan
Memproses permohonan-permohonan lesen berniaga dalam tempoh 3 hari
Memproses pengemukaan pelan-pelan pembangunan, bangunan, pembahagian tanah, pengubahsuaian bangunan dalam tempoh 3 hari - kelulusan berpandukan ulasan-ulasan dari jabatan/agensi-agensi kerajaan yang lain
Pengeluaran Sijil Menduduki bangunan jika mematuhi syarat-syarat dalam tempoh satu hari selepas menerima ulasan-ulasan dari agensi-agensi kerajaan lain
Mengadakan sistem pemungutan sampah yang terkini dan boleh diamal sekurang-kurangnya setiap hari di kawasan komersial, 2 kali seminggu di kawasan perumahan dan sekali seminggu di kawasan luar Bandar
Menguatkuasakan Undang-Undang Kecil Majlis tanpa pilih kasih:-

(a) Kebersihan-Kebersihan dalam kawasan restoran ke tahap 90%
(b) Kebersihan Perparitan ke tahap 80%
(c) Peniaga-Peniaga/Penjaja-Penjaja Haram - 0%
(d) Bangunan-Bangunan Haram - 20%
(e) Tahap kecantikan/keindahan Bandar/Alam Sekeliling - 80%
Menjamin keselesaan terhadap penggunaan kemudahan-kemudahan awam
Memberi Perkhidmatan-Perkhidmatan kaunter dengan penuh kemesraan dan dalam suasana yang menggembirakan

Pilihan Bahasa

Carian

PENGERUSI MAJLIS

ENCIK FRANCIS CHONG

PEGAWAI EKSEKUTIF MDPG

ENCIK ROBERT MALANGKIG

Jumlah Pelawat

» 1 Pelawat Semasa
» 38 Pelawat Hari Ini
» 143 Pelawat Kelmarin
» 324 Pelawat Minggu Ini
» 4060 Pelawat Bulan Ini
» 12505 Pelawat Tahun Ini
» 131813 Jumlah Keseluruhan Pelawat